час роботи
ТРК 10:00 - 22:00
UA
EN RU

НОВИНИ

Як знімати їжу красиво: Лайфхаки та підказки
10-04-2019

Майстер-клас фуд-фотографа Ганни Логачової в ТРК «Проспект»
Який десерт фотогенічніший - еклер або мафін, як робити пасхальне фото, що з підручного кухонного начиння може стати реквізитом фотографа, які тарілки не підходять для зйомок, навіщо знати правило третин і як підкреслити кавовий смак тістечка на знімку? Ганна Логачева - людина, безмежно закохана у фудфото. Вона вміє фотографувати їжу стильно та смачно, на майстер-класі в ТРК «Проспект» Ганна вчила цьому відвідувачів. Вікенд записав лайфхаки від Логачової і розпитав учасників майстер-класу про враження.

Продукт, який ви знімаєте, завжди повинен бути свіжим. Прив’ялий салат або петрушку не оживить жоден фотошоп. Тому ретельно стежимо за свіжістю продуктів. Якщо необхідно – сприскуємо водою, те, що обвітрилося, - змащуємо олією.

Чистота: стежимо, щоб на посуді не було відбитків пальців, випадкових бризок, непотрібних крапель. Майже непомітні ворсинки і пил будуть помітні в кадрі, тому чистота - необхідна умова ідеального фото.

Що знімати, або які продукти найбільш фотогенічні?

Завдання фудфото - розбудити апетит. Перше, за що буде «чіплятися» наш погляд, - це текстура, фактура зображуваного предмета. Око бачить крихти бісквіта або морозиво, що тане. І все, слина тече. Або не тече. Це залежить від вашого фото. Тому назріває питання: з чого почати?

1.    Не ускладнюйте собі життя. Природа все продумала за нас, давши величезний набір овочів та фруктів. Вони мають яскраву текстуру, фактуру, форму. Для свіжості збризкуйте їх з пульверизатора. Розріжте вздовж, упоперек, великими і дрібними фракціями, експериментуйте. Це подарує композиції різноманітність. Повторів не буде, кожен розріз покаже унікальність.

2.    Глядач дуже любить десерти. Десерти - це як котики і плюшеві ведмедики для фудфото. Не всі десерти легкі в зйомці. Не варто практикуватися у фудзйомці на якихось екстравагантних формах. Краще починати з простого та лаконічного: круасани, макаруни, еклери, мафіни. Мафіни - найбільш вдячні з цього списку. Навіть якщо не склалося спекти самому, можна купити готові. Додаємо гілочки, квіти, мотузки, посуд, текстиль. І отримуємо відмінну композицію.    

Підказка перед Великоднем: фотографуючи випічку, додавайте в кадр нарциси, перепелині яйця, жовті стрічки. Ще одна підказка: вибирайте для розкладок невеликі за розмірами предмети простих геометричних форм. В ідеалі - круглі.

Часта помилка фудфотографів-початківців  - це гонитва за десертами складних форм. Такі десерти можуть текти, на них блищить та переливається глазур. Загалом, фото не завжди бувають вдалими. Того, що тане, тече, поливається соусом, раджу на початку взагалі уникати.

Фотографу-початківцю я б підказала такі критерії:

•    невеликий розмір, при цьому проста геометрична форма. Особливо легко з круглими виробами, складніше з квадратними.
•    фактура: говоримо «так» матовому макаруну та уникаємо глянцевих тістечок.

Навіть повсякденна гранола досить складна в зйомці: йогурт може давати грудочки, пластівці починають розкисати, ягоди дають плями.

Ще один вдячний для зйомок новачків фуд-об'єкт - це яйця. Зварив яйце, розрізав помідор, розсипав руколу і готово: у тебе сонце в тарілці, форма, яка радує око.

На чому і в чому знімати? Які бувають фотофони і як виглядає ідеальна тарілка?

Найчастіше використовуються дерев'яні фони, або фони, які імітують бетонну, кам'яну поверхню. Для різних завдань - різні розміри фонів. Відтінків - безліч. Але, звичайно, є один універсальний. І це - нейтральний сірий. Повірте, ним одним цілком можна обійтися: хочемо зробити більш світле фото - використовуємо світлий посуд, світлий текстиль, хочемо темне фото  - беремо темний посуд і темний текстиль.

Для дерев'яного фону складніше знайти один універсальний колір, тому все-таки базові - це світле, вибілене дерево і темне або натуральне.

Що ще може бути фоном?

На своїй кухні ви можете використовувати звичайний пергамент, грати з духовки, крафтовий папір, кухонні дощечки, текстиль. Гарний фартух з льону стане відмінним фоном.

Взагалі одяг цікаво використовувати в кадрі: фоном для фудфото може бути людина. Наприклад, я тримаю кавову чашку на тлі мого фартуха. Розміщуємо кавник на відстані, так створюємо обсяг і розмиваємо фон в кадрі.

Посуд
Почнемо з «не можна». Уникайте яскравого посуду, зі складними візерунками - вся увага буде на тарілці, а не на їжі! Вибирайте матовий посуд простих форм. Не забувайте, що головний герой у нас - це їжа. Сприймайте посуд, як обрамлення портрета: якщо глядач розглядає раму і паспарту, але не бачить самої картини - це біда!

Розмір
Він має значення. Базовими я б назвала тарілки невеликого діаметру, скажімо так, десертні - 13-16 см. З тарілками великих розмірів (20+ см) складно вибудувати кадр. Загалом, збираючи реквізит, робіть ставку на «дрібний» посуд - блюдечка, соусниці, креманки, сільнички, розетки, блюдця. Вони максимально функціональні - наприклад, в ті ж формочки для суфле або кексу можна насипати горішки.

Текстиль
Вибирайте натуральні тканини і непомітні тони. Серветки сірого, блакитного, бежевого відтінків відмінно підійдуть для повсякденних фото. 
Розібралися, що краще знімати, в чому і на чому. Тепер поговоримо про те, як знімати, і підходимо мало не до головного пункту - це освітлення.

Світло повинно бути м'яким, розсіяним. Похмура погода - це ідеально. Якщо природа з вами не заодно - ставимо на вікно розсіювач. У побуті його аналог - це відрізок білої тканини, простирадло. Зараз, правда, одним із трендів стає фуд-зйомка з жорстким світлом, який дає довгі тіні. У будь-якому випадку - експериментуйте, міняйте точку зйомки, повертайте об'єкт зйомки, і ви обов'язково знайдете момент, коли блюдо виглядає особливо «смачно».

Відбивач (в домашніх умовах це може бути білий аркуш, пінопласт та фольга) розміщуємо напроти джерела світла, в даному випадку - вікна, і отримуємо фактично друге джерело світла. Ще один важливий момент - це «чистота» світла. Якщо знімаємо біля вікна, з природним світлом, вимикаємо всі лампочки в кімнаті. Стежимо за своїм одягом та кольором стін: все може дати «брудний» відтінок на фото. Але якщо все ж знімали при недосконалому освітленні, згадуємо про обробку. Міняємо баланс білого, позбавляємося жовтизни / синяви, додаємо контрастності, насиченості знімку і так далі.
 
І як же розкласти ці круасани? Про композицію в двох словах, безумовно, не розкажеш. Там безліч правил, а знаючи їх, деякі іноді можна і порушити. Якщо говорити про флетлеї, основними «фішками» я б назвала такі: 
предмети не повинні торкатися один одного: викладаємо, міняємо напрям, створюємо «керований хаос».

уникаємо «бруду» в кадрі: «що занадто, то не здраво». Не варто по всьому кадру розсипати спеції, горішки та квіти. Якщо хочеться підкреслити кавовий смак тістечка - досить 2-3 зерен.

використовуємо правило третин (кадр ділимо на три частини по горизонталі і три частини по вертикалі). Ключові чи утворюючи елементи композиції розташовуємо по третинам. Точка фокусування повинна бути розташована не в центрі або з краю знімка, а в двох третинах кадру або в одній третини.

навмисне «обрізаємо» страви. Створюємо ефект достатку, коли глядачеві здається, що в композиції так багато елементів, що все в кадр просто не вмістилося. підбираємо для флетлеїв всі елементи однієї висоти. Якщо так не виходить - шукаємо вихід. Все, що можна покласти, кладемо (наприклад, пляшки з вином кладемо горизонтально). Або шукаємо якусь підкладку / підставку під низьке блюдо - наприклад, під тарілку з салатом підставляємо якусь коробочку.
Найголовніше - це постійна практика. Знімаємо, знімаємо і ще раз знімаємо: з різних ракурсів, при різному освітленні, змінюючи композицію.

Джерело: http://project.weekend.today/foodphoto_prospekt

Дізнавайся першим про розпродажі та новинки! Підписуйся на розсилку!